08 June 2011

Makanan Sugar Glider

Assalamualaikum & hello.

Hari ni, mood pencinta haiwan.. heheh...  Ermm hari ni nak share la sikit pasal sugar glider.. Baru malam td dapat info pasal makanan berkhasiat untuk sugar glider...

  1. Milk Replacer
  2. High Protein Wambaroo
  3. Gliderade

Okay, makanan2 berkhasiat ni boleh didapati di mana-mana kedai haiwan. Setakat ni aku belom jumpe lagi sebab takde mase nak survey... haih.. sian Ciput :(

saya0405

Actually, Ciput sangat suka tidur. lepas makan je tidur... Dan die sangat suke main bende hijau tu. Da macam hamster ak tengok...

Aku sekarang ni, bagi dia makan epal or betik. Tapi, hasil pemerhatian aku, Ciput lebih suka makan betik... hehehe...  Air pulak, aku bagi dia air masak and susu.

saya0428 saya0429 Saya0452

Ciput dah mula mesra dengan aku. Dah boleh dok melekat kat badan aku.. SUKE! Ciput semakin comel.. ahaha.. No wonder mama aku jatuh cinta kat Ciput... heheh... Ciput dah reti nak control vokal die.,.. So takde la die nak terjerit-jerit bila ade orang nak pegang dia... ahhahahaha...

 

 

p/s: I'll take care of this sugar glider sebagai tanda aku menghargai pemberian orang even orang tu bukan lagi rapat dengan aku... :)

10 comments :

  1. comel sgt!
    nk picit2 je sbb geram.. haha

    ReplyDelete
  2. @Cik Ezy: hehehe... jgn picit2... Ciput kecik lagi~ hehehe

    ReplyDelete
  3. betul ke die dah boleh control vokal die tu. .?? aritu bukan main lagi memekak pastu nak gigit aku time aku nak pegang die. . Huhu. .

    ReplyDelete
  4. @Miko: Ala... die dah baik dah la miko :P

    ReplyDelete
  5. wehhh ade geng...saya pun baru bela sugar glider nih..nnt leh share idea yaa..umur bape ni ciput ?

    ReplyDelete
  6. @si lampu neon : hehe.. umur die baru 3 bulan... awak punye brape umurnye ?

    ReplyDelete
  7. @ si lampu neon: yeke... huhuhuhu.... comel3 :)

    ReplyDelete
  8. @eenryna
    susu biase je... saya bagi die minum nestum and susu yang khas untuk sugar glider.. susu tu boleh dpt kat kdai haiwan :)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi membaca :)
Anda komen, anda comel <3

 

Her Diary by Myra Amira Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork